Proč neprodávat na webech jako je Aukro a Bazoš

Proč neprodávat na webech jako je Aukro a Bazoš

Mezi radami pro začínající dovozce, které vídám na Webtrhu i jinde, se často objevuje věta: „Dovez prvních pár kousků a zkus to prodat přes Aukro nebo Bazoš, ať vidíš, jestli se to chytí. E-shop je do začátku moc drahá věc, jen za reklamu dáš víc, než kolik vyděláš – aby tam vůbec někdo přišel…“

Proč to nedělat a jak úspěšně začít i bez reklamy?

Obrázek v úvodu napovídá, o čem dnes budeme mluvit. O značce. A o jejím budování. Ať si o současném trendu Brand Managerů a kurzů na téma „moje značka“ myslíte cokoliv – jeho tvůrci upozornili na jednu opravdu důležitou věc.

Budování značky je něco, co je potřeba dělat – pokud chcete být úspěšní a růst.

Představte si ale nejdřív, že poslechnete radu napsanou výše. Nakoupíte první zboží, vystavíte na Aukru a budete čekat, až ho někdo najde. Když to klapne, zboží se prodá – vy zaplatíte Aukru provizi a koupíte další zboží, které vystavíte tamtéž. Byznys celkem funguje, vaše zboží se průběžně nějak prodává – a vy se rozhodnete, že chcete růst a že už jste si na ten e-shop vlastně vydělali.  Takže ho spustíte a – začínáte od nuly. Nikdo vás nezná, vaši dosavadní zákazníci nevědí, že jsou spokojení právě s vaším zbožím a aby do e-shopu vůbec někdo přišel, dáte balík za reklamu nebo budete dlouho čekat, než se vaše vlastní značka uchytí…

Na webech, jako je Aukro nebo Bazoš, není vůbec nic špatného – ale většina lidí tam chodí lovit levné věci, které často nejsou nové. Pokud si chci koupit nové hodinky, pouzdro na brýle nebo vysavač – půjdu rovnou na Aukro? Patrně ne.

Nové zboží se na Aukru sice prodává dobře, ale zákazníci to vaše najdou spíše náhodou a tlačítko Seřadit podle nejnižší ceny dost snižuje vaše výhledy na pěkný zisk (ze kterého vám ještě ukousne provize).

Značka od samého počátku

Pokud zvolíte chytrou strategii, můžete úspěšně prodávat na vlastním e-shopu od samého začátku, a to i bez placení za reklamu.

Samotný e-shop pořídíte velmi levně – kupte si u Wedosu hosting s doménou zdarma (vyjde vás zhruba na 350 Kč), nainstalujte na něj WordPress (s rozšířením WooCommerce) nebo Prestashop (návod na automatickou instalaci najdete na Cleverstart.cz) – a máte obchod. Nic víc, nic míň.

A jak do něj dostat zákazníky? Reklama je samozřejmě jedna z možností – pokud na ni máte peníze. Pokud ne, v článku Guerilla marketing – reklama s nulovým rozpočtem, najdete vyzkoušené a skvěle fungující způsoby, jak získat návštěvnost z facebooku výměnou za pár minut vašeho času.

Tenhle způsob není obtížnější nebo nákladnější, než prodávání na aukčních nebo inzertních webech – a navíc buduje a posiluje vaši značku s každým příchozím návštěvníkem a každým úspěšným prodejem.

A vážně Aukro ne?

Pokud tenhle způsob obchodování stejně chcete do začátku zkusit, nebo v něm vidíte potenciál právě pro váš produkt – dělejte to chytře.

V první řadě si i tak pořiďte e-shop, logo a facebookovou stránku. Zboží, které chcete zkusit prodat na Aukru, můžete tamtéž vystavit ručně nebo použít propojení s e-shopem a zboží vystavit hromadně (rozšíření existuje pro PrestaShop i WooCommerce).

Do obrázků vašeho zboží vložte logo s názvem e-shopu, ať alespoň trochu zvýšíte šanci, že si vás kupující zapamatuje nebo se půjde podívat přímo do vašeho e-shopu.

A kromě čekání na zákazníka zatím sami posilujte značku a povědomí o vašem e-shopu i jinde.

Ať se vám daří

Lucie Haberlová

 

Lucie je specialistka na námořní a leteckou přepravu, a zároveň podnikatelka v oboru importu zboží. Provozuje e-shop Lightworkers.cz se zbožím dovezeným doslova ze všech obydlených kontinentů. Jako autorka spojuje zkušenosti z obou profesí, tedy logistiky i importu, a vysvětluje způsoby, jak začít s dovozem zboží bez rizika, a bez ohledu na finanční možnosti a předchozí zkušenosti.

1 komentář k článku “Proč neprodávat na webech jako je Aukro a Bazoš

  1. Moc pěkný článek taky jsme tak začali a musím říct, že aukro, bazož , a sbazar nám velice pomohl. Určitě je dobré si to zkusit a sbírat informace. Co se týče eshopu je to super příležitost hodně práce a hlavně co nám trvalo něž jsme narazili na lidi co nám ukáží jakým směrem jít. Pokud chcete podnikat jděte do toho.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>