Proč začít s dovozem, když máte e-shop

Proč začít s dovozem, když máte e-shop

Na co si nejvíce stýskají čeští provozovatelé e-shopů? Kromě zákazníků nevyzvedávajících dobírky a ne zrovna vítaných kontrol ze strany státních úřadů patří k evergreenům těchto stížností nízké marže.

Zatímco v západních zemích je běžné, že rozdíl mezi doporučenou prodejní cenou a cenou velkoobchodní činí 50%, v ČR se, zejména díky konkurenční cenové válce a vysokým cenám velkoobchodních distributorů či výrobců, marže běžně pohybují mezi 10 – 30%. Z této částky dovede ještě výrazně ubrat dnes už obvyklé poštovné zdarma či zákonem vyžadované vrácení poštovného u zásilek vrácených ve 14 denní lhůtě.

Jak si provozováním e-shopu vydělat víc?

Má tahle situace řešení? Ano, má.

V dnešní době se stále rozšiřují možnosti, jak přeskočit distribuční řetězec a tím pádem v ceně zboží neplatit i to, že ho za vás někdo dovezl do ČR.

Možná si myslíte, že vlastní dovoz je vhodný jen pro velké obchody, které mají dostatečný kapitál a skladové prostory na pořízení velkého objemu zboží. Pak vás asi překvapí informace, že u mnoha velkoobchodních dodavatelů nakoupíte bez problémů ve stejném objemu, který v současné době odebíráte od distributora v ČR. V některých případech můžete dokonce nakupovat a dovážet i jednotlivé kusy – a přesto vaše celkové náklady klesnou.

Ne vždy se dostanete na zmíněnou 50% marži, protože část z ní spolknou náklady na přepravu, DPH a clo, ale třeba u zboží z Asie je to mnohdy stále reálné.

Vážně je jedinou funkcí distributora dovoz?

To záleží. Pokud prodáváte zboží, které pro uvedení na trh nevyžaduje další certifikaci, pak ano.

Pak existují komodity, které vyžadují něco navíc – prohlášení o shodě, označení CE, český návod, či jiné formy schválení. I v takovém případě se dovoz obvykle stále vyplatí. Je ale třeba předem počítat s příslušnými požadavky a hledat dodavatele tak, aby v ideálním případě požadavky pro uvedení na trh dokázal splnit bez vaší účasti. Vhledem k tomu, že Evropská unie patří k hlavním západním trhům, je poměrně pravděpodobné, že takového najdete.

Co když ale o dovozu nic nevím?

Nemusíte mít obavy, v pozici začátečníka bez zkušeností byla na počátku naprostá většina dovozců. Dovoz zboží není obtížná disciplína a dá se poměrně snadno naučit.

Pravdou je, že pro dovozce bez potřebných znalostí a zkušeností, postupujícího metodou pokus-omyl,  skrývá nezanedbatelné riziko ztráty vložených prostředků či zbytečných nákladů. Obojímu se ale lze poměrně snadno vyhnout dodržením správných postupů.

Pokud vás dovoz láká, ale nevíte, jak do toho, ráda vás provedu jeho jednotlivými kroky na stránkách knížky Jak začít podnikat v importu.

Ať se vám daří!

Lucie

 

 

 

Lucie je specialistka na námořní a leteckou přepravu, a zároveň podnikatelka v oboru importu zboží. Provozuje e-shop Lightworkers.cz se zbožím dovezeným doslova ze všech obydlených kontinentů. Jako autorka spojuje zkušenosti z obou profesí, tedy logistiky i importu, a vysvětluje způsoby, jak začít s dovozem zboží bez rizika, a bez ohledu na finanční možnosti a předchozí zkušenosti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>