Sezónní hity a jak na nich vydělat

Sezónní hity a jak na nich vydělat

Už jste ho viděli? Hit letošního léta, nafukovací „banán“, na kterém se dá sedět, spát, neprodře se o první kámen a plave na vodě?

Mně ho před pár dny v reklamě na Facebooku ukázal čínský obchod GearBest. A dnes se tamtéž objevil znovu, tentokrát ale od českého prodejce – s trojnásobnou cenou. Cítíte se zákaznicky „okradeni“? Přepněte mysl do nastavení „jsem úspěšný dovozce a prodejce“ a pojďte se na způsob, jak vydělat tisícovku na zboží za 500 i s cestou,  podívat trochu blíž.

Možná se vám docela líbí myšlenka vydělávat na dovezeném zboží, ale nechce se vám provozovat e-shop nebo velkoobchod – alespoň ne dlouhodobě. Nebo prostě chcete vydělat nárazově víc peněz, a pak na pár měsíců třeba zmizet do teplých krajin :-)… Pak je strategie jednoproduktového sezónního produktu přesně pro vás!

Každé léto a každé vánoce s sebou nesou nějaký produkt, který prostě „musíte mít“ (přestože jste se bez něj dosud celkem v pohodě obešli). A spousta lidí si takový produkt opravdu koupí. Jak nasednout na správnou vlnu?

V podstatě stačí zvládnout dva kroky:

  1. Vybrat správný produkt. Pokud se potřebujete „něčeho chytit“ a vůbec nevíte, kde začít – zkuste třeba titulní stránku zmíněného GearBest. Zaměřují se přesně na tento typ produktů a aktuální bestsellery tam objevíte celkem snadno. Nakoupit už je následně můžete na jiném portálu (celkem obsáhlý seznam najdete v knížce Jak začít podnikat v importu) – GearBest se zaměřuje na koncové spotřebitele a obecně nepatří k nejlevnějším.
  2. Vytvořit poptávku. Strategie je celkem jednoduchá a příliš se u jednotlivých produktů nemění – vizuálně lákavá webová stránka, která zákazníka přesvědčí, jak a proč je právě tenhle produkt úžasný. Vzhledem k jedinému produktu je to o dost jednodušší, než když prezentujete e-shop s desítkami položek. Stránku obvykle doplňuje facebooková stránka a reklama tamtéž – tedy na Facebooku. Často doplněná o soutěž „Sdílej a vyhraj jeden z těchto produktů“. Pokud se s produktem alespoň trochu trefíte, lidé budou sdílet jako o závod…

A co když už to někdo prodává?

Moc to nevadí. Třeba právě zmíněné „banány“ má skladem několik e-shopů – některé jednoproduktové s vlastní značkou na nich, ale najdete je třeba i na Alze (zhruba o stovku dráž, než na ostatních shopech). Přesto bude většina prodejců úspěšná, protože zákazníky přesvědčili o tom, že právě tohle zboží prostě chtějí.

A co potom?

Jak naložit s webem a prodeji poté, co vlna zájmu (či sezóna) opadne?

Je to na vás – můžete obchod jednoduše zavřít a soustředit se na další produkt, který bude hitem příští sezóny (nezapomeňte, že po dobu záruky musíte být schopni řešit případné reklamace). Třeba vás to začne bavit a obchod pošlape i po sezóně – pak se můžete porozhlédnout po podobných produktech, trochu rozšířit sortiment a poslat o tom newsletter všem, kdo už u vás nakoupili. Nebo ho necháte tak, jak je, zboží předáte skladu, který zajišťuje fulfillment (tedy rozesílá objednávky za vás) a občas doobjednáte zásoby.

Držím vám palce!

Lucie

Lucie je specialistka na námořní a leteckou přepravu, a zároveň podnikatelka v oboru importu zboží. Provozuje e-shop Lightworkers.cz se zbožím dovezeným doslova ze všech obydlených kontinentů. Jako autorka spojuje zkušenosti z obou profesí, tedy logistiky i importu, a vysvětluje způsoby, jak začít s dovozem zboží bez rizika, a bez ohledu na finanční možnosti a předchozí zkušenosti.

1 komentář k článku “Sezónní hity a jak na nich vydělat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>