Rychle, než mi to někdo vyfoukne! Zvedá pocit nedostupnosti konverze?

Rychle, než mi to někdo vyfoukne! Zvedá pocit nedostupnosti konverze?

Sedím u počítače a chystám se na Booking.com rezervovat ubytování v Bratislavě. Červeně na mě svítí nápis o posledním volném místě ve zvoleném hotelu – a vedle něj informace, že poslední rezervaci někdo provedl před 30 minutami. Rychle mačkám tlačítko „Rezervujte hned“ a oddychuji si, když rezervace proběhne a svoji postel mám jistou…

Vybírám si na Alze nový telefon – a dozvídám se, že model, na který se dívám, už dnes zakoupilo 11 zákazníků. V telefonech se sice moc nevyznám, ale tohle zní slibně…

Ano – vím, že se mě prodávající snaží popostrčit ke koupi pocitem, že dostupnost produktu či služby je omezená – nebo potvrzením, že volím správně, stejně, jako těch 11 zákazníků přede mnou. Ale funguje to? Moje vlastní pohnutky pro nákup jsou jedna věc, ale tvrdá čísla druhá. Pojďme se na ně podívat.

Před vánocemi mě oslovila s nabídkou spolupráce služba Notifikuj.cz, která umí do webu pomocí jednoduchého kódu přidat právě social proof „bubliny“, ukazující, kdy na webu naposledy někdo nakoupil, vyplnil registraci k e-mailingu nebo zanechal referenci na Heuréce. Během několika minut jsem si v administraci Notifikuj vygenerovala kód do hlavičky webu a naklikala události, které chci na webu zobrazovat. V našem případě se jednalo o čas posledního nákupu v e-shopu.

Jak testování dopadlo?

Na našem e-shopu jsme testování trochu nešťastně načasovali na stejný okamžik, jako spuštění prodeje nového e-produktu, který nám koncem roku na 2 týdny vlnou prodejů málem strhnul e-shop. Protože naše vlastní vyhodnocení by tak bylo trochu zavádějící, požádala jsem Petra Panznera z Notifikuj.cz o výsledky dalších klientů, u kterých byly prodeje stabilnější a rozdíl v konverzním poměru dobře měřitelný. Petr mi poslal výsledky ze 4 e-shopů, na kterých pro klienty nasadili nejen „bubliny“ s informacemi, ale také tzv. A/B testování.

A/B testování je marketingová metoda, která na stejném webu zobrazuje návštěvníkům dle určeného poměru (např. 50:50) na stejné URL adrese 2 různé varianty obsahu. V tomto případě se tedy polovině návštěvníků zobrazila stránka bez „bublin“ Notifikuj.cz – a druhé polovině s „bublinami“. Všechny testy běžely po dobu 1 měsíce, tedy dostatečné doby pro zjištění vlivu social proof na konverze e-shopu.

Po nasazení Notifikuj.cz se počet objednávek v e-shopu obvykle zvedá o 7-18%. U řady e-shopu jsou ale výsledky ještě výrazně lepší. Samotná funkce Zobrazování recenzí Heuréka.cz má vliv +15%.

Petr Panzner, Notifikuj.cz

Výsledky?

Bezkonkurenčně nejlepších výsledků dosáhl e-shop prodávající hotová sterilovaná jídla (např. pro rybáře nebo kempaře na dovolenou). Nasazení Notifikuj.cz zvýšilo na tomto e-shopu konverze o téměř neuvěřitelných 45%. Zároveň se o 20% zvýšila doba, kterou návštěvník na webu strávil, a o 25% klesla míra okamžitého opuštění webu.

K navýšení objednávek došlo i na dalších testovaných e-shopech. E-shop s army vybavením zvýšil konverzní poměr o 25%, společnost prodávající zážitky pak o 5,5 %. Poslední testovanou firmou byl prodejce služeb pro vlastníky automobilů. I u něj došlo nejen k navýšení konverzního poměru (o 18%), ale i prodloužení doby, kterou návštěvníci na webu strávili –  a to o celých 30%.

Co ještě se mi na Notifikuj líbí?

U velkých prodejců, jako je třeba výše zmíněná Alza nebo Booking, spousta lidí přemýšlí, jestli jsou jejich čísla „dnes již 11 zákazníků“ pravdivá, nebo je tam sází robot podle nějakého pěkně promyšleného prodejního algoritmu. Notifikuj svojí „bublinou“ potvrzuje, že jste si čísla ve svém e-shopu nevymysleli. Narozdíl od řady jiných řešení vám totiž nenabídne kolonku „začít od čísla xxx“.

Jste ještě malý e-shop a zrovna tuhle vlastnost neoceníte? Nebojte se toho. Mezi možnostmi, které Notifikuj nabízí, určitě najdete nějakou, která i vaše zákazníky přesvědčí o tom, že nejsou první, kdo vám do košíku zadává údaje o platební kartě 🙂

Chcete Notifikuj.cz vyzkoušet?

S partou, která za Notifikuj.cz stojí, jsme pro vás domluvili možnost vyzkoušet tenhle nástroj s pár výhodami. Zaprvé dostanete 14 dní zdarma na vyzkoušení (ty Notifikuj nabízí každému) – ale pro vás máme navíc až 20% slevu na samotný nástroj, pokud se vám Notifikuj.cz zalíbí. Slevový kód dostanete e-mailem po registraci ke 14 dním na zkoušku na téhle stránce >>>
(formulář na hlavní stránce Notifikuj tohle neumí).

Budete-li mít k Notifikuj.cz nějaké dotazy, tým Notifikuj je na vás připravený – nebojte se jim napsat!

Lucie je specialistka na námořní a leteckou přepravu, a zároveň podnikatelka v oboru importu zboží. Provozuje e-shop Esoteria.cz se zbožím dovezeným doslova ze všech obydlených kontinentů.
Jako autorka spojuje zkušenosti z obou profesí, tedy logistiky i importu, a vysvětluje způsoby, jak začít s dovozem zboží bez rizika, a bez ohledu na finanční možnosti a předchozí zkušenosti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *